Uppdrag: Fota hus!

Fick en förfrågan om jag kunde fotografera alla hus i min barndomsby Västergissjö. Ja sa jag.
Och har jag tagit på mig något är jag inte den som backar ur.
Denna by är uppdelad i två sidor. Norra och södra. Mellan dom ligger en sjö. Så det är alltså ett stort område.

Jag och mamma, som följde med som sällskap, var pepp på att cykla i alla fall norra sidan meeeen det blåste och var väldigt kallt så vi tog bilen. Alla hus blev fotade och vi åt en god sallad till lunch.
Roligt att få titta på hus tycker jag!
Tala med lite husägare är inte heller dumt. Alla hade fått lapp i brevlådan att det skulle fotas så de hade godkänt det och trodde nog inte vi var inbrottstjuvar på koll heheh...


Jättefint hus som tyvärr fått förfalla väldigt mycket! Taket börjar luta inåt och det är ju inte ett bra tecken..


Gamla fina detaljer! Vissa saker var bättre förr! I alla fall snyggare.


Vi hittade även en berså. Dom ser tydligen ut sådär efter många år..


Mamma i allén!

Roligt uppdrag. Nästa sommar på hemvändardagen i Västergissjö kommer boken om byn kunna köpas med mina bilder i!
Känns kul för det finns redan en bok som gjordes för tjugo år sedan med bilder från då som jag tittade i väldigt mycket när jag var liten. Intressant med forskning om byar tycker jag. Så sen kommer man kunna jämföra vad som hänt med husen på tjugo år, vissa känner man knappt igen!
Så håll utkik ni som är intresserade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0