Ålgård

Igår kom jag till Stavanger. Flygresan gick bra, var inte så nervös jag trott jag skulle vara. 
Blev hämtad av Annica, som äger butiken, och hennes man Kaj på flygplatsen.
Därefter åkte vi och köpte pizza (den är godare i Sverige) och åkte till butiken för att packa upp julsaker. En hårdstart 😉 Nä men det gick finemang! 

Och ja det är precis så kurvigt med djupa fjordar som man tänker sig här! Fint! 
De bor i ett nybyggt hus som är SÅÅ fint! Dom har en golden som är jättestor och snäll. En 18 år gammal katt och en pytteliten söt kattunge som Annica hittade på vägen här som ingen kändes vid, så då tog hon hand om den! 

Idag har jag packat upp mer julsaker, gjort lite snittdekorationer. De använder sig mycket av orkidéer här. Fint! Också har jag hjälpt kunder, men språket är inte lätt att förstå. Tycker det låter lite som danska ibland men oftast grekiska hehe.. Men det går bra ändå! Tur att Annica pratar svenska 😃
Jag bor ju hemma hos henne och Kaj nu, så snällt! Köpte ett voluspa (stavning?!) ljus till henne som hon blev jätteglad för. Tänkte laga mat på onsdag, funderar på räktacos..

Nu ska jag plugga botanik, har prov till veckan och det är så tråkigt att jag nästan somnar direkt när jag öppnar boken. 



Kattungen!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0