December och spöregn.

Nobeldagen är här och regnet slår som spön i backen. Imorse beslutade jag och min codriver Kicki oss för att stanna hemma idag då det var glashalt. Tur var väl det för det har varit väldigt mycket avkörningar idag.

Så därför bestämde jag mig imorse att ta tillvara på dagen och det har jag gjort.
Fråga mig inte vars energin kom ifrån men kom gjorde den för jag har bakat två sockerkakor, rullat egna köttbullar för första gången ever, gjort gräddkola med flingsalt på, dammsugit och torkat golv, tvättat också står en pulled beef i ugnen. GALET. Men himla skönt, trodde aldrig att jag skulle få tid till att baka inför min födelsedag och jul men pga ovädret så fick jag chansen och den tog jag. 

Tror minsann det blir pulled beef burgare med ädelostcreme och pommes till middag idag med en värmande öl eller ett glas rött. Är det lillördag så är det och jag är så mycket bättre att ta tillvara på stunden när jag har fullt upp än när jag har lagom mycket att göra. 
Såå ibland är det skönt när det inte blir som man tänkt sig, för det kan bli bra mycket bättre! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0