En helg i Stockholm!

Helgen som var åkte vi tillsammans med Patriks pappa till Stockholm för att hälsa på Patriks lillasyster Sanna och hennes sambo Emil som bor där. De bor i ett hus på landet med en väldigt mysig tomt!


Av oss tre fick de en dekoration jag gjort som tack för att vi fick bo där!


Jag såg min livs första mördarsnigel! Bläää ser nästan ut som en mus på bilden dock vilket är ännu äckligare!


En kväll gick vi fem (hehe) ner till en liten sjö de bor i närheten av. Väldigt vackert!


HEJ HEJ!


Love was in the air om jag säger så!!


Till råga på allt hittade jag ett hjärtchips också!


Dagen efter åkte jag och Patrik till Täby centrum och shoppade lite. Nästan som en liten dejt.


Vi åt god mat på Vapiano. Så roligt när man får se på när de tillagar maten. Fort går det! Patrik tog citron och kyckling risotto som var jättegod.
Jag tog pasta med den gud förbjude scampin! Velat testa scampi länge men inte gjort det på grund av miljön och bla bla bla. Nu gjorde jag det och den smakade INGENTING. Så det kommer jag inte göra om. Dock var resten av rätten väldigt god.



Jag och min Marimekko påse hihi!


Vi åt även frosen yoghurt. Mycket god! Fanns även sockerfri vilket är bra!


På kvällen skulle det vara fest hos Sanna och Emil eftersom han fyllde 26! Räkor röktes!


Det bjöds på tilltugg i form av tapenade!



Efter maten som bestod av jättegott gillat så bjöds det på Schwarzwaldstårta.


Min dekoration fick stå på serveringsbordet tillsammans med vitsippor!


Tina, Sofia, Nilla (som kommit hem från Menorca samma dag!) och Sanna!


Födelsedagskillen!

Nästa dag åkte vi hemåt efter en mycket trevlig och chockartad helg !


På vägen hem stannade vi på Björkudden och åt. Fint!


Det ligger nära Högakusten bron!


Insidan är också fin!


Åt röding. Gott! Bra avslut på helgen!


Måste visa innehållet i Marimekko påsen! Den innehöll den fina brickan. Jag var i himlen om jag säger så! De andra sakerna köpte jag på Ittala outlet. En favvobutik omslag säger så...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0