Söndag!

Hoppas allt är bra med er. Själv har jag blivit förkyld, men det har jag bara gått
och väntat på då flera personer både på jobbet och på skolan varit förkylda.
Känns liksom svårt att undvika då.
Är ledig denna helg, skönt. Igår var jag och Patrik på stan en sväng och då passade
jag på att köpa nya supersnabba skor! Nä okej snabba det vet jag inte. Jag ville
ha ett par snygga, luftiga skor som jag fick in mina inlägg i så dessa blev det.
 
 
Nu ska jag gå ut och ta lite frisk luft och njuta av solen som skiner! Sen i eftermiddag ska
vi åka till mamma och pappa och äta middag. Jag har fått ett fotouppdrag i att fota deras
nya garderobsdörrar som hade en leveransskada så dom ska jag fota.
 
Här är min klasskompis och jag. Åldrarna i min klass är från 22- ca. 58 år!
Vi sitter i vår exponeringskyl i skolan på fotot och håller i tulpanbuketter vi gjort till försäljning. 60 kr.
Billigt! Den jag håller i och som jag även gjort blev såld direkt, sen blev blåbärsris väldigt poppis
i klassen hehe.. Nu är det (nyp mig i armen) endast två veckor kvar innan vi går ut på praktik!!
Det känns väldigt roligt att äntligen få komma ut i butik och lära sig ännu mera saker!
Behöver jag säga att jag längtar?
Det känns fortfarande helt galet att jag faktiskt läser till att bli florist ibland när jag tänker på det!
Nu har jag liksom inget mer mål i yrkeslivet, ja förutom att få ett jobb som florist då, men jag har ingen
lust alls att utbilda mig mer. Detta har varit min dröm så länge jag minns och nu går den i uppfyllelse!
Så glad!! Läste en klok sak: "Väntar du på den som kan komma att förändra ditt liv borde du ta ett titt i spegeln." Så sant. Utan min egen vilja hade jag aldrig varit där jag är nu. Döless på jobbet och grinig är
jag ibland ändå, men nu vaknar jag inte längre med en klump i magen och det är så skönt och befriande!
Jag har har det bästa av två världar nu ändå. På skolan får jag göra det jag tycker är roligast och på
jobbet kan jag få hur många kramar jag vill (och lyckas tigga åt mig) för tro det eller ej tjejer, men på
jobbet är jag en riktig kramis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0