Semester!



Patrik och jag åt thaimat tillsammans för första gången i vårt förhållande. Första gången Patrik åt thaimat annanstans än min egna också. Detta är ju såklart mkt godare.

Också har jag bakat små rabarberpajer.


Och gjort världens godaste avokadopaj! Denna ska jag ha på årets kräftskiva. Oh ja.


Köpt, enligt mig, världens tantblomma. Fuschia (uttalas fuxia). Aldrig sett charmen med den förns nu. Jättefin ju!


Varit i Grundsunda med mamma o pappa och ätit supergod och frasig våffla. Och loppat.

Bör tilläggas här att under min första semestervecka jobbade Patrik än.







Dessa skålar för en tjuga köpte jag att ha smycken i. Blev som jag tänkt!




Här ligger min mormor och morfar begravda. Jättefin kyrkogård tycker jag.


Var en sväng på bagageluckeloppis på Bruksgodset i Banafjäl också. Hittade inget förutom massa inspiration till trädgård m.m.
De har bagageluckeloppis där hela juli varje onsdag 16-20 så åk dit!





De hade hängt muggar i träden. De har en keramikverkstad där.


Mina älsklingar!









Bygdom från sin bästa sida!




Igår uppvaktade vi mamma som fyllde år. Så då sov jag och Patrik över där i 'sommarstugan' inatt. Mysigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0