Roligt uppdrag!

Häromdagen fick jag ett väldigt roligt uppdrag utav en av Patriks kompisar. Han har frågat mig förut om jag kan hjälpa han att köpa blommor till hans hem, men jag trodde faktiskt att han skämtade. En kille som vill lägga pengar på blommor liksom? Men han frågade igen så då insåg jag allvaret heheh...
Han har ett typiskt ungkarlshem med bara de nödvändigaste sakerna och ville nu få det lite hemtrevligare med lättskötta växter.
Det här är ju ett uppdrag som passar mig ypperligt, eller hur? ;)

Tog några, ganska dåliga, förebilder. Men kände att man måste ju se skillnaden!








Vi följdes åt till stan. Jag plockade på mig blommor och han godkände krukorna. Sen begav vi oss till han för att plantera o ställa iordning.
Kul att få shoppa och slippa betala ;)


Bilen var proppfull med grejer! Härligt!

Tänkte jag kunde visa mina nästan lika dåliga efterbilder:


En orkidé vid köksfönstret. Jo han godkände den rosa färgen. Den matchar ju bra till de grå väggarna förtydligade jag.





Dessa växter behöver bara vattnas en gång i månaden. Perfekt i en ungkarlslya! Påpekade att han skulle ju kunna investera i ett par fönsterlampor till hösten också så blir det ännu hemtrevligare.
Tycker det är snyggt när man kör samma stil och färg på krukorna i ett rum. Samt att man grupperar ihop dem så ser de 'mer' ut.
Piffade med grått grus ovanpå jorden så det såg lite extra lyxigt ut.

Sen ville han även ha krukor och blommor ute på altanen så det ordnades!
Här har jag ingen förebild, ni får tänka bort blommorna helt enkelt!


Välkomnande direkt när man kommer till trappsteget. Satte i pinnar för att få mer höjd och volym i planteringen.







Ett jätteroligt uppdrag verkligen! Inte varje dag man får gå loss och köpa nya fräscha blommor för att inreda ett hem med. Är det fler som vill ha hjälp eller inspiration så fråga bara!

Hur nöjd blev han nu då?
Jättenöjd sa han så det tror jag på! Uteplatsen blev hur bra som helst tyckte han och ja blommor gör mycket för en ombonad känsla.
Blomman han var mest skeptisk till (piggiga i hög kruka, svärmors tunga) tyckte han sen blev coolast när den väl kom på plats.

Och jag blev nöjd jag med, nu gäller det bara att han köper lite lampor a så blir det pricken över i:et! ;)

Hör av er för liknande uppdrag - I fix!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0