En helg i kärlekens tecken!

Denna helg har verkligen gått i kärlekens tecken med både bröllop, fest och dop.

Igår, lördag, var vi bjudna på ett bröllop en bit utanför Sundsvall. Det var min klasskompis Jenni från Florist som skulle vigas med sin sambo Kenneth.
Jag var till och med närvarande när han friade till Jenni! Det var när vi låg över i lägenheten på Nordvik. Han har varit så konstig (läs kärleksfull) i flera dar att Jenni blivit orolig nästan för att nåt var fel. Så på kvällen nästan tvingade hon fram vad det berodde på så han friade där över telefon!


Jag hade på mig mitt nya rosa läppstift dagen till ära med matchande naglar!


Det fina brudparet! Vigseln ägde rum på Attmars hembygdsgård. Jättefint och jäääättevarmt.
Vigselb var kl ett med livemusik under öppen himmel, därefter bjöds det på kallskuret och tårta. Vi åkte hemåt vid halv fyra på eftermiddagen. En lugn och fin dag utan nåt ståhej precis som brudparet ville ha det.


Patrik och jag matchade!


Carolina, Jenni och jag.
Det är vi som delat lägenhet på Nordvik hela terminen. Plus Agneta som började i klassen i mars.


Den superfina buketten! Jenni ÄLSKAR lila. Hon hade gått emot alla lagar och regler och gjort den själv. Och den blev ju superfin verkligen!
För att jämka upp 'olyckan' i detta kom det en regnskur när vi satt och åt som sägs bringa just lycka.
Gör man buketten själv bringar det olycka, men vem bryr sig. Vi lever ju här och nu!


Tårta!

Eftersom vi åkte hem så tidigt hann vi även men en snabbsväng på IKEA hihi! Tack Jenni och Kenneth för ett jättefint bröllop och ett fint minne att bevara!

Senare på kvällen åkte jag och Patrik upp till Stybbersmark på fest hos Fredrik, som jag fixade blommor åt.
Där badade vi också fick jag för första gången både åka och köra vattenskoter och det var JÄTTEKUL!!
Vi åkte hem vid ett för idag skulle vi på dop i kyrkan klockan elva.
Effektiv dag med både bröllop, IKEA och partaj!


Idag var vi på min vän Sofias barns dop. Astrid Viola var så snäll hela tiden. Det var gudstjänst också så det tog längre än vid ett vanligt dop, så hon var jätteduktig!
Vi gav en liten doppresent som vi köpt i Finland, en barnmatsservis med tallrik, mugg, sked och gaffel med mumin på.


Efter dopet åkte jag och Patrik och köpte varsin glass för att svalka oss.

Senare ska Emelie och Erik komma och hälsa på och ikväll är vi bjudna på grillat hos Patriks pappa och Nilla då Sanna och Emil är uppe från Stockholm.

En trevlig helg med mycket härligt umgänge med många vänner har det blivit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0