Silverbröllop!

För prick en vecka sedan, 30/7, firade mina föräldrar att de varit gifta i 25 år. Inte illa att åstadkomma det.


Här är deras bröllopsfoto med jag i magen!


Här är dom 25 år senare. Måste säga att de hållit sig väl!

Eftersom att deras bröllopsmiddag hölls på Norrbyskär så återvände vi.nu dit för picknick, kolla hur det ser ut nu och silverbröllopsmiddag på värdshuset.


Vi tog färjan över. Med oss hade vi pappas ingifta faster Anna-Lisa. Hon och hennes man Ade var vittnen till vigseln. Det var även hon som fixade frisyrerna eftersom hon jobbade som frisörska. Några andra gäster på bröllopet var det inte.





I detta hus (nr 7) har min mamma arbetat som barnflicka när hon var ung (yngre)!


I detta hus, i lägenheten längst ner till höger, bodde hon!


De hade med sig lite ost och kex. Gott!


"Nu tar jag kort!" Också typiska 'Jag-vet-inte-alls-att-jag-fotas-posen.


Sen gick vi vidare mot värdshuset för trerätters middag!


Förrätt. Här hade mamma förbokat toast skagen. Glömt bort att jag fortfarande undviker skaldjur sen utslagen. Men de kunde snabbt byta ut, jättesnällt! Känns inte superkul att testa skaldjur när man är på en ö och vet att färjan till fastlandet går först om nån timme.
Men så glad jag var att jag tog något annat för åh så gott detta var!! Lufttorkad skinka på salladsbädd med en krämig röra med riven västerbottensost till. Mmmm...


Sedan huvudrätt. Oxfile med rotsaksgratäng och supergod rödvinssås. Men alltså!! Bland det godaste jag ätit.


Sen gick vi ner till havet för att smälta maten innan efterrätten skulle intas. Fint. Kan bo här. Ett av husen - Ja tack!








Efterrätten glass och bär. Till det konjak. Lycka till sa Anna-Lisa och inte var det gott inte haha! Pappa sa sen 'fy fan vad äckligt konjak är ändå' haha så vi var eniga. Patrik han körde så han fick en slät kopp.


Sen gick vi vidare till färjeläget för att ta färjan in till fastlandet.






Jag hade gjort en modernare version på buketten mamma hade på bröllopet.

Trevlig dag med en liten utflykt i kärlekens tecken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0