Dörrkrans

Igår band jag min egna dörrkrans med granris. Det har nästan blivit till en tradition nu att varje höst ha en krans på dörren.

Tänkte visa och berätta hur jag gick till väga.

1. Välj ut en lämplig gran och hugg ner den.

Skämtade. Det räcker med några lämpliga grankvistar.

2. Se till att allt du behöver är på plats! I år fuskade jag lite och köpte en halmkrans att ha som grund. Åren innan har jag använt tjockare ståltråd, men detta blev mycket lättare! Kostade bara 29 kronor. Fråga i en blomsterbutik att få köpa en sån, det är inget de brukar ha framme.


- Grön spole med tunn ståltråd att snurra fast allt granris med finns också i blomsterbutiker.

3. Dela grankvistarna i mindre bitar, de blir lättare att jobba med och resultatet blir fylligare.


Tada! Snurra fast allting sen är det klart! Nu valde jag att klippa bort det som stack mycket utanför kransen.



Nu ska jag ut och gå och sedan ska vi åka upp och hälsa på mina föräldrar. Patrik har lovat pappa att hjälpa ha serva traktorn.

Ha en fin söndag!


Kommentarer
Stina

Snygg! :)

2013-10-21 @ 20:17:41
Sofia & Märta

Blivande yrke? :-)

Svar: Man kan ju alltid drömma :)
elleminem.blogg.se

2013-11-17 @ 03:59:26
URL: http://Sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0