Projektet färdigt!

Låt mig berätta om vårt projekt som vi gjorde klart på sammanlagt en och en halv dag.
Jag tror flera av er har något liknande projekt i tankarna ibland.
Nämligen att rensa i förrådet! Nu hade vi dock bestämt att vi skulle göra förråd av ett litet utrymme på övervåningen där jag länge tänkt göra en walk-in closet. Det var innan jag blev realist och insåg att jag aldrig kommer orka gå upp för att hämta kläder på morgonen.
Innan hade vi förrådet i ett tomt rum där uppe. Men som ni ser på bilderna så hamnade tillslut allting i drivor på golvet. Inte så himla roligt att leta något i den röran!
När jag rensade insåg jag även att vi måste ha varit väldigt less på julen när vi städade bort den. Allt var bara inkastat. Inget låg i sin kartong och ingen kabel till någon lampa var ihopvirad för att beskriva röran..






Det lilla utrymmet innan vi började!
Sen målade jag väggar och tak för att fräscha upp. Det var bara gipsskiva innan och färg hade vi redan hemma. Så det vi köpte var hyllplan som Patrik kapade till och målade, förvaringslådor, krokar, lampa och en korg. Och en roller förstås.
Hyllor är ju underbart - vilken översikt det är över sakerna nu!


Taadaa! Såhär blev det och jag är så HIMLA nöjd!! Funderade seriöst på att sova där inatt haha..






Lampa: Clas Ohlson. Förvaringsboxar o krokar: Åhléns. Korg: Rusta.

Så nu känns det skönt att det är gjort! Vid årsskiftet tänkte jag att jag tar tag i det till våren och när den kom tänkte jag att äsch jag gör det på semestern. Så nu fanns det liksom ingen återvändo. Helst eftersom regnet öste ner igår.
Sen är det ju lätt att man inte bryr mig om rum dit ingen besökare går och det är ju också väldigt lätt att skapa oreda när man har för stora utrymmen att lasta in allt i.
Men nu känns det som att det blir en lätt match att hålla ordning.
Hoppas kan man ju alltid...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0