Helgen!

I fredags tog jag och Patrik flyget till Stockholm!
Vi skulle hälsa på hans syster och hennes sambo.
Syrran fyllde 20 på fredan, herregud, hon var ju nyss 15!

De har köpt ett litet hus norr om Stockholm. Kan beskriva
läget som att man kör från Ö-vik och långt in i skogen kring
Trehörningsjö. Men det var ett fint litet hus med potential.
Vatten, värme, spis och allt sådant har de fått ordning på nu!
Så där sov vi från fre-sön. När vi kom fram på fredagen gjorde
vi först pizza på havremjöl. Nytt recept, blev väldigt bra! Sedan
blev det tårta och firande. Vi hade köpt två styckna Ittala skålar.
Sedan specialbeställde Patrik även en vattenkokare med sin far
som syrran fick, då de kokar allt vatten eftersom det stått så
länge, innan de får svar på vattenprovet.

På lördagen for vi in till "storstan", fick sightseeing på söder och
gick sedan längs drottninggatan, men typiskt mig hittade jag
knappt någonting! Fast då såg jag Beyond retro och där måste
jag ju in! Så där fann jag en kavaj/kofta som bara skrek "Köp mej
Elisabeth, nu, nu, nu!!" Självklart var den bränd orange med små
axelvaddar och guldknappar.
Vi tittade även in i en femtiotals butik där Patriks svåger skulle
klippa sig. Fanns mycket fint där, både second hand och nyproducerat.
Alla frisörer var män - och pratade engelska! De använde även
kniv på gammaldagsvis och ingen trimmer alltså.
På kvällen gick vi allesammans 12 pers ut och åt på en restaurang
i Åkerberga! Åt planka och blev så mätt att jag knappt kunde sitta!

Sedan på söndagen åkte vi bil hem med Patriks pappa & Nilla.
Det var en mycket trevlig vistelse i Stockholm!
 
Födelsedagstårta!
 
Roliga lampor på restaurangen!
 
Nu har jag förstås gått och blivit sjuk, ont i halsen och feber.
Men hade inte förväntat mig något annat då Patriks syster
var väldigt förkyld. Så därför försökte jag bota det hela med
våfflor idag!


Känner mig lite piggare nu, men om det beror på våfflorna vet jag inte.
Alvedonen gör nog sitt också. Nu ska jag titta ännu mera på tv och
dricka ännu mera vatten!


Kommentarer
Sofia & Märta

Vill se kavajen :-)
Låter super mysig helg de där (E lite avundsjuk)

2013-01-23 @ 22:14:39
URL: http://Sosv.blogspot.se
Lovisa Melin

härligt! :) den där frisörsalongen lät ju väldigt spännande! :D du skulle gilla Brigthon Betto! där vimlade det av secondhandaffärer! :) dom där våfflorna ser fruktansvärt goda ut btw!! ;)

2013-01-23 @ 22:38:24
URL: http://littlebritain.blogg.se/
Lovisa Melin

vill också se kavajen!! bild med den påååå! :D

2013-01-23 @ 22:38:51
URL: http://littlebritain.blogg.se/
Sara

Våfflor sitter alltså inte dumt den här tiden på året!

2013-01-25 @ 10:28:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0