26 april

Oj, oj, oj vad veckorna verkligen rusar iväg! Snart är det sista april och sedan är det maj!
Men det känns härligt med mycket mindre snö och varmare vårvindar.
Längtar tills jag kan börja påta i trädgården. Jag är verkligen en blom-nörd utan dess like!
Men nån ska väl vara det också ;) Har hunnit köpa några fröer, någon sort till ska det bli.
 
Idag hände något som inte hänt på FLERA år. Jag gav mig ut och joggade! Ja, du läste
rätt! Jag som nästan avskyr att jogga fann det faktiskt ganska roligt och skönt, men
såklart även jobbigt. Körde på stilen, gå, jogga, gå, jogga. Kände säkrast så ifall jag
skulle tuppa av i nåt dike haha! Så det är något jag ska fortsätta med.
Sen har jag även plockat fram cykeln, måste bara pumpa bakdäcket så är den redo!
 
I skrivande stund är jag vrålhungrig. Har nyss bakat en rödbetskaka, för det är ju
någon som fyller år i maj. Så då är det gött o finn i frysen! Så nu luktar det
nybakt i hela huset. Ikväll ska vi äta laxburgare, har testat torskburgare förut och
det var jättegott tycker jag. Tips tips om ni har dålig fantasi på maträtter, nåt som
man har ibland. Till den har jag remoulad-dressing och sallad.
 
 
Dessa sommarstugeägare torde ska bli rätt less. Deras farstukvist lossnade i
vinter och enligt vår granne har det hänt förut också. Där har då inte TR Bygg varit
framme!
 
Hoppas jag kan få baka en rödbetskaka på egna rödbetor i höst!
 
 
Och slutligen till er som känner er bitter, sura eller extra gnälliga: Karma is a bitch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0