Öppet hus!

Så kom dagen D. Öppet hus på skolan. Min floristklass hade brudutställning och oj så fina buketter vi skapat! Det är inte för inte som man blir sugen.
Vi i klassen samlade även in pengar till klasskassan, som ska gå till vår Hollandsresa, genom att sälja toast, våfflor och lotter till blomsterlotteriet. Och oj vad fullt upp vi fick, roligt att så många ville handla av oss. Sen förutom det vi erbjöd fanns mycket annan mat, ca 30 marknadsstånd, blomplant och mycket aktiviteter för barn och vuxna.
Jätterolig dag. Mitt uppe i allt så blev jag och en klasskompis intervjuade av Tidningen Ångermanland. Så vi finns på öa.se's hemsida. Ska försöka länka här sedan.
Tack till alla som kom och ursäkta för att jag inte hann prata så mycket med alla men det var jätteroligt att ni kom och sa hej och kollade vars jag håller hus om dagarna!


Min brudbukett i Rockabilly tema. Den är gjord med en LP-skiva som manchett.
Vi i klassen var indelade i fyra grupper och vi fick välja fyra olika teman. De blev: Rockabilly, Heavy metal, Natur romantik & Nyanser av lila.
Nåt för alla smaker helt enkelt!


Vår monter! Blev verkligen nöjd. Tycker att vi fick till Rockabilly känslan väldigt bra.


Vår bröllopstårta! Vägde nästan 20 kilo pga all vattenfylld oasis.
Måste berätta hur vi kom på idén.
När vi var hos Patriks syster så gick vi in i en blomsterbutik som hade exponerat med tvåvånings tårtor av blommor. Så när vi satt och brainstormade så sa jag idén och alla i gruppen nappade direkt! Tur var ju det för den blev ju fantastisk om jag får säga det själv.


Sen fick vi ta hem våra buketter på kvällen. Än ligger min bukett kallt nere i källaren och nu först har rosorna börjat skrumpna ihop. Två veckor är väldigt bra hållbarhet.

Jag får helt enkelt lägga upp fler bilder från dagen en annan dag. Nu måste jag sova så att jag orkar jobba imorgonbitti. God natt, god morgon eller god dag när du nu läser detta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0