Sista onsdagen i augusti

Vad roligt att se att jag fått några nya läsare! Man märker lätt sånt när besökarantalet plötsligt ökar markant!
HEJ på er! Tänkte att jag kunde presentera mig lite kort!
 

Elisabeth heter jag. Bor tillsammans med min sambo Patrik och våran katt Juni i ett hus som vi hyr ute på landet. Jag arbetar som undersköterska, men håller nu på att omskola mig till mitt drömyrke florist! (nyp mig i armen typ). Jag tycker om att umgås med vänner, läsa en bra bok, baka, blommor och trädgård, inredning och fönstershopping (som student känns det bäst så haha)! Min sambo är glutenintollerant så allt jag bakar är glutenfritt så ibland delar jag även med mig av recept. Också joggar jag. Flera gånger i veckan. GALET. Men roligt att faktiskt ha insett att det är inte så farligt!

Det var det, är det något annat så våga fråga!
 
Nu tänker jag mer skriva om vad jag längtar till... nämligen att få göra höst!
Så himla mysigt. Sen är jag sån som går omkring och dagdrömmer om hur jag ska städa, byta ut kuddfodral, byta gardiner och mysa till det hemma.
Tänkte dela med mig av lite inspiration till er om hur jag skulle vilja fixa!
 
Nya sängkläder att sova lääänge i! Från Åhléns.
 
 
 
Askar att förvara smycken i så de slipper bli dammiga! Båda från Åhléns. En är en Ittala kopia så i väntan på en äkta kanske...
 
Ny vattenkanna gör det väl lättare att komma ihåg att vattna..?
 
 
 
För att förnya toaletten tar jag gärna ett nytt duschdraperi. Förvaringskorgar är ju alltid bra att ha tänker jag! Från Åhléns.
 
 
 
Nya fina muggar att sörpla te eller varm choklad ur...
Gråa från Åhléns och den underbara blå är från Indiska!
En ny kudde att luta huvudet mot efter all inspiration är heller inte så tokigt, även denna i blå/grå färgskala(!) jag som aldrig direkt gillat blått, förutom när jag bums skulle ha blå tapeter i mitt rum vid 12-års ålder och dom sitter där än, så har jag verkligen börjat se det fina i det lugna blå. Denna är också från Åhléns.
 
 
Ett lite hoppigt inlägg men så kan det bli ibland.
Ha en fortsatt fin kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0