Samlingssalen

Tänkte äntligen visa mitt projekt jag gjorde i våras på mitt arbete. Nu var det samlingssalen som
skulle fräschas upp och göras om med enkla medel!
Fotade faktiskt före-bilder, än om jag redan börjat rensa där innan jag kom på att jag skulle fota.
Såhär såg det ut innan:
Mönstrade gardiner i grå/beige, tråkiga plastblommor och gamla dekorationer.
 
 
 
Det såg inte specillt välkomnande och hemtrevligt ut alls!
Jag hade en vision om att få in mer ljus eftersom att väggarna är grå/ljusrosa med  små mönster.
Även att göra rummet mer modernt och i nu:et.
 
Vi började med att möblera om. Flytta pianot och vitrinskåpet tvärsöver rummet.
 
Jag klädde om pianopallen i ett passande tyg!
 
Nya färgglada dukar på borden och ordning och reda i vitrinskåpet!
 
Nya, ljusa gardiner som släpper in gott om ljus! Jag ville inte ha längder i alla tre fönster utan satte bara
det i det stora. Det blir lättare att komma förbi, lättare att städa och mer ljusinsläpp med hissgardiner.
 
I detta hörn stod pianot och vitronskåpet och trängdes med en annan hylla förut. Numera står en fin vit
skänk där som blev skänkt (hehe) av vår chef!
Här ser ni även de vita ljuskuberna i glas som jag köpte på Åhléns. Ni ska få se vad jag gjorde
med dom snart!
 
En korg med fina gamla hattar! De låg tidigare nedpackade i en kartong i källaren.
 
Gjorde ett bord till ett mindre runt bord som går att göra större igen om behov finns!
Där kartongen står finns numera ett litet sminkbord med tillhörande spegel.
 
Fint och hemtrevligt i fönstren!
 
Just nu ser det ut såhär på borden. Lite höstigare löpare och kuberna!
Jag ville absolut inte ha blommor på borden. Det tycker jag är så uttjatat! Jag ville göra något
annorlunda och fick genast en idé när jag såg dessa kuber. De står nu på bordet med gamla
morsdagskort. Roligare än blommor och lättare att skapa samtalsämnen kring.
Också är det lätt att byta ut innehållet efter årstid för att få en snabb förändring.
 
 
På det andra bordet står en gammal bok i samma tema: att skriva brev och vykort!
 
Jag hoppas ni tycker att det blev finare och att ni tyckte det var roligt att äntligen få se vad jag pysslat
med våren som gick, på små stunder här och där som blev över. Jag hoppade över fikat åtskilliga
gånger för att få projektet färdigt! Det är bland det roligaste jag vet, att få inreda och skapa ett nytt
rum med små förändringar!


Kommentarer
Stina

Du är så duktig Bettis! Härligt att ha sånt förtroende av chefen :)

Svar: Tack! :) Ja det känns riktigt roligt!
elleminem.blogg.se

2013-09-19 @ 12:06:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0