En Stockholmsresa i augusti

I slutet av augusti åkte vi ner till Stockholm för att fira Patriks låtsassysters 40-års dag!
Första natten sov vi på ett hotell i Åkersberga där dom bor. Vi kände att vi ville lyxa till
det lite, hur ofta sover man på hotell liksom? (Helt ärligt var det frukosten vi ville åt haha!)
 
Hotellrummet! Så skönt att sova i en hotellsäng, än om vår säng hemma också så är det
något speciellt med att sova på hotell alltså. Vi ställde väckren(!) för att inte missa frukost,
sedan var det dags att åka och uppvakta 40-åringen för att sedan åka och förbereda för
festen som skulle hållas på kvällen.
Det enda vi fått veta var att festen skulle hållas på en båt och att det fanns sex sängplatser
där och att vi skulle få två av dom. Så det var skönt!
 
Vi kom fram och möttes av det här! Fatta chocken när vi såg hur underbart fint det var
där! Som i ett inredningsmagasin ungefär...
 
Där själva festen skulle vara var på denna ponton. Stället heter Biskopsudden och låg
ute vid Djurgården.

Vi börjar med att titta inuti båten tycker jag. Det här är på entréplan eller vad man säger,
ni ser ju.. genomtänkt och fint!
 
En trappa ner fanns köket. Även det jättefint för att vara på en båt liksom...
 
Från det största sovrummet hade man full insyn till den ena toaletten med jacuzzi...
 
 
In till badrummet fanns ingen dörr, men det fanns dörr både till duschen och till toan så
man slapp vara helt utelämnad som tur var ;)
Sen fanns det tre mindre toaletter och ytterligare en dusch på båten.
 
Nu fortsätter vi ut till pontonen tycker jag! Det hade regnat hela dagen, men när vi kom
ut till båten sprack det upp!
 
Alla möbler och krukorna på borden tillhörde stället.
 
Så läckra bord! Lastpallar med plexiglasskiva uppepå.
 
Jenny sa åt mig att ta hand om alla blomsterdekorationer - vilket jag gärna gjorde!
Så jag la ut massa murgröna på borden.
 
 
Även dessa gjorde jag.
 
Vi var uppklädda och fina i nya kläder kvällen till ära!
 
 
 
 
Dagen efter så åkte vi hem igen och det var en helg vi sent kommer att glömma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0