Torsdag.

Har precis tagit ut en kaka från ugnen. Den doftar underbart! Det är en citronkladdkaka
och jag smakade nyss på en liten bit som fastnat på kanten i formen. Den smakar
lemon curd!! Seriöst, det är det bästa jag vet! Ska bli roligt att smaka den ordentligt
ikväll. Ska lägga upp receptet framöver om den verkligen är så god som den verkar vara.
 
Idag ska jag och Patrik äta våfflor, blir en riktig socker-chocks dag! Men det måste man
få ha ibland. Blir på dåligt humör annars tror jag, haha!
På förmiddagen gick jag en pw, försöker verkligen bli bättre på att gå ut och gå,
men det är ju så tråkigt! Men med radio i öronen gick det faktiskt bättre.
Skidspåret är för klibbigt för mig nu, helst eftersom jag inte har någon valla ;) (Sofia
smäll inte av nu!) Så det blir väldigt jobbigt att åka ett varv när man klibbar fast med 
skidorna hela tiden och inte ens roligt! Tycker att det är allra roligast att styrketräna,
men i längden behöver man ju ut och röra sig ofta också för att få det resultat som
jag vill ha!

Nej nog om bakning och motion nu - varandras motsatser hehe :) Idag var jag superpepp
på att klä påskriset på bron och sätta ut en påsklilja där, som jag kan ta in på kvällen.
MEN då börjar det såklart att snöa! Fast jag deppar inte ihop för det utan jag planterade
liljan ändå och nu står den så fint och välkomnande i hallen!
Har tre påskliljor nu på olika ställen, hehe jag älskar verkligen blommor!
Också har mitt påskris börjat slå ut! Vårpepp på det!
 
 

Ha en fin dag!


Kommentarer
Sara

Det lät ju supergott! :D

2013-03-21 @ 16:05:48
Lisa

Så påskfint du har det hos dej! Här bakas det också idag, däremot inga sockerchocker här - snarare lite tvärtom! :)

Tack för titten hos mej!
Lisa

Svar: Tack :) Är det sockerfritt du bakar eller är det matbröd? :)Tack själv för titten!
elleminem.blogg.se

2013-03-21 @ 16:39:04
URL: http://lisashus.blogspot.com
Sofia & Märta

Hm Receptet på kakan önskas :D
Vill du veta en hemsk sak? Jag tror jag aldrig smakat lemoncurd :s

Svar: Då måste jag göra lemoncurd till dig!! :)
elleminem.blogg.se

2013-03-21 @ 19:10:24
URL: http://sosv.blogspot.se/
Sofia & Märta

PS: älskar matten fortfarande

2013-03-21 @ 19:10:50
URL: http://sosv.blogspot.se/
Lisa

...ja, jag kör Lchf just nu och bakar massor av bröd, utan både mjöl och socker, mest matbröd blir det ju, man vänjer sej ju av med sockret och det var lättare än jag trodde!
Lisa

2013-03-21 @ 23:17:58
URL: http://lisashus.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0