Roligt projekt!

Som jag berättat tidigare fick jag i uppdrag på jobbet att fixa personalrummet där.
Det är klart sen länge och resultatet blev som jag tänkt. Modernare och med färg.
Färg ger energi och glädje var min tanke. Många av mina kollegor tycker att det
blev bra, andra säger inget.
I entreérna till alla avdelningar så köpte jag in bokstäver i papp som sedan spray-
målades svarta och sattes upp med dubbelhäftande tejp. Enklast möjligast.
"Välkommen till PLAN X" står det, så nu vet alla vilken avd. de är utanför och om
de tryckt rätt i hissen :)
 
Alltså! Jag är ju verkligen sämst på det här med före bilder! Men ni får fantisera.
Det var vanliga huvudkuddar i sofforna med vita örngott, mörkblå små kuddar som
var totalt utnötta! På väggen där tygtavlan är hängde två tavlor med konfusa motiv.
När jag tog ner dem stod det att de var från 1962 på baksidan.. De hade gjort sitt
om jag säger så.
Med enkla och billiga medel så köpte jag in nya kuddar, nya dukar på borden, nya
lampskärmar, filtar i fina färger och ett tyg att spänna upp på en träram.
Soffan är ljusgrå och väggarna mer mot det tråk-beiga hållet.
Såhär är resultatet efteråt, mycket mysigare och fräschare!
 
 
Nu har jag fått ett nytt uppdrag! Att förnya i samlingssalen! Jippie!! Då blev det
alltså godkänt det jag gjort i entreérna och i p-nalrum.
Detta känns superroligt verkligen!! Jag är så glad att jag får möjligheten att göra
detta! Så nu går jag och funderar på hur jag ska göra om där.
Ommöblering, ta bort onödiga möbler, nya gardiner, fönsterlampor, pysselhörna
och helt enkelt mer trivsamt och användbart för alla tänkbara tillfällen.
Har suttit och letat inspiration på Styleroom (himla bra sida det där) så tänkte visa
några av dom bilderna!
 
Tänker ljusa gardiner, då det är dimrosa/grå tapeter.
 
Mysigt! Ljusslingor kan man ha överallt och förändra hur man vill.
 
Gillar idén med bältet som omtag.
 
Sockerlåda, snickarlåda som förvaring.
 
Istället för blommor på borden kan man ha fat med dekor. Stenar, kottar, blommor,
omväxling efter årstid.

Nu återstår det att se hur slutresultatet blir och hur stor budget jag får, men i vilket
fall så ser jag verkligen framemot detta!


Kommentarer
Stina

Va roligt Bettis! :D

2013-03-12 @ 22:12:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0