Utomhus projekt

Som vanligt har jag 1001 ideér i huvudet. Nu var det våra pallkragar som skulle
snyggas till. Vi kan ta en förebild så förstår ni varför.
 
 
Detta gräs alltså! Det bara växer och växer. Vi satte dit pallkragarna innan vi köpte
åkgräsklipparen, så det sitter för tätt. Och att dra igång gågräsklipparen jämt eller
trimmern håller liksom inte i längden. Därför ser det ut såhär.
Så kom jag på att man kan ju gräva bort gräset mellan och en bit runt pallkragarna
och lägga dit sten eller grus. Då blir det ju betydligt snyggare och mer lättskött!
 
Sagt och gjort. Min (stackars) sambo och jag började gräva för hand. Men det var
lättare sagt än gjort kan jag säga! Riktigt jobbigt! Tur Patrik är dukig på att gräva.
Därefter la vi dit markduk så att gräset inte skulle växa upp igenom gruset.
 
 
Markduken på plats. Nu var det bara att hämta gruset som vi fick av en snäll granne
kvar. Samt att skotta och kratta ut det såklart, men det var en baggis jämfört med att
gräva bort gräset.
 
 
Klart!


Kommentarer
Sofia & Märta

blev riktigt snyggt och lätt att hålla efter... Ni skämmer bort eran hyresvärd

Svar: Om vi måste flytta någon gång tänker vi skyffla upp gruset och ta det med oss ;) Bara på att hoppas att det är sommar då isf.
elleminem.blogg.se

2013-06-11 @ 17:43:02
URL: http://sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0