Tisdag

Rättelse från förra inlägget: Det var kardemummasnurror jag bakade och till dom drack jag ett glas mjölK och inte ett glas kallt mjöl hehe!

Här är allt bra igen. Var med lill bum, även kallad Juni, till veterinären.
Hon har nyst, hostat och kraxat hela helgen. Vi tänkte att det går väl över men det gjorde inte det.
Vår första tanke var att något fastnat i halsen, sen att det kanske var kvalster. Ringde och rådfrågade veterinären och de tyckte jag skulle komma in kl elva då de trodde det var ett grässtrå som fastnat.
Sagt och gjort. Panik ringde folk om att få låna bur (påminn mej om att köpa en) och åkte dit.
Väl där fick hon lugnande och sen lite sömnmedel på det så de kunde undersöka lill hjärtat.
Och mycket riktigt fick de ut ca. ett dm långt grässtrå ur Junis svalg!!
Så nu mår hon bra igen, skönt!
Där for veckopengen, då det är för billig kostnad för att man ska få ut på försäkringen. Men vad ska man göra? Vi vill ju inte se Juni må dåligt!


Lill bum hos veterinären. Har sagt åt hon att hon är en katt och ingen häst så hon behöver inte nödvändigtvis äta så stora grässtrån i fortsättningen.

I skrivande stund så har jag nyss kommit hem från jobbet.
Patrik har sin första skink & ostpaj i ugnen, så han lär sig han! Ser gott ut!
Så nu doftar huset paj och syren :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0