Loppisfynd och vitaminer för ögonen



Tänkte visa min lilla köksvagn som innehåller både det ena och det andra.
Köpte denna vagn när jag bodde i min första lilla lägenhet på 25 kvm.
Då använde jag den dagligen till att skära grönsaker m.m. på och som
förvaring. Numera står den i hörnet vid kylen och visar upp saker jag
tycker om istället.

Tänkte berätta lite historia kring några av sakerna.
Plåtburken hittade jag på loppis i somras för 40 kr vill jag minnas,
den innehåller kaffekapslar till kaffemaskinen. På samma loppis fyndade
jag de två gratängformarna (en liten ligger inuti) med vinrött & grått mönster.
De låg på golvet under en massa saker, så det lönar sig att gräva!
Muminmuggarna tycker jag mycket om, den som är skymd har
snusmumriken på sig, min favorit!
Den orangea gerbera gratängformen fick jag av mina tjejer när jag
fyllde 22! Den vill jag bara laga extra fin mat i, hehe.
Termosen fick jag på samma födelsedag - tycker mycket om färgen!
Sist men inte minst burken med motivet "Retro" från Sagaform som
innehåller te fick jag när jag varit kattvakt åt mamma & pappas katt.
Min vän Sofia samlar på den serien, så tänker alltid på henne när jag
ser burken!
Sen att jag gillar brickor i alla dess former, det kan ni nog räkna ut
själva..

Ja, det var dom sakerna - loppisfynd och vitaminer för mina ögon!


Kommentarer
Karin

Ser ut som Bekväm rullbord från Ikea, men det kanske det inte är? :)

Svar: Nej, det kommer faktiskt från Ellos :) Köpt för ca. 4 år sedan.
elleminem.blogg.se

Vicky

bloggbrickan! hurra!

2013-01-16 @ 20:14:24
URL: http://vickys.se/
Sofia & Märta

Tänker på dig med, bettan

2013-01-23 @ 22:21:49
URL: http://Sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0