Lediga underbara helg.

Startade lördagen med en långfrukost. Sen hade jag som önskemål att åka till Olofsfors bruks julmarknad, har inte varit där förut. Så dit styrde vi kosan!


Fin skymning på bruket.


I denna länga var själva marknaden. Där köpte jag en honung som var smaksatt med citron, hur god som helst!! Och brända mandlar som pappa ska få i julklapp.


Vi gick till smedjan och tittade. Där hängde det rader med hammare!






Sen gick vi förbi här igen påväg till bilen. Måste vara nån sorts kraftstation. För det fanns dammluckor och det dånade lika högt av vattnet som vid morfars kraftstation när det forsar nedför älven. Som barn var det både mäktigt och läskigt att stå på morfars dammbygge och kolla på när vattnets krafter dånade under en.


Tycker nästan man hör ljudet från bilden.


Sen gick vi till denna byggnadsvård butik!




Där fanns det bland annat gamla tapeter, beslag, dörrknoppar och gångjärn.


Sen tänkte vi 'vad gör vi nu?' också beslöt vi oss för att åka till Umeå bara sådär.


Där gick vi lite på stan och köpte några julklappar. Åt gjorde vi på Allstar. Tog fajita pita. Jättegott!


Fajita pitan - godaste och flottigaste jag ätit på länge!

Sen för vi hem - mätta och belåtna.
Skön dag där min energi verkligen fylldes på, så nu är jag redo för en ny jobbvecka och ännu en jobbhelg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0