Skogens guld

Helgen som gick spenderades hemma hos mina föräldrar som jag skrev i inlägget innan.
Vi grillade, invigde vildmarksbadet och sov över där till igår.
 
 
 
I denna stuga sovde jag och Patrik! Nästan som vårt eget sommarställe!
På söndagen bestämde vi oss för att åka till vårt hemliga ställe och plocka kantareller.
 
 
Vi fick ihop totalt 15 liter på 45 minuter! Så igår kväll rensade jag och förvällde kantarellerna
i den vita hinken, den blå ska jag ta mig an idag tänkte jag.
 
Igår bestämde vi oss även för att ta upp potatisen ur pallkragarna!
 
Vi fick ihop ungefär 15-20 kilo potatis från våra tolv plantor! Så nu har vi potatis för ett
bra tag framöver. Kanske det blir köttgryta med kantareller och kokt potatis till framöver?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0