Lördag 24 augusti

Alltså.. HEJ!
Nu var det ett tag sen sist jag skrev här och jag får ursäkta! Jag skäms nästan.
Jag har massvis av saker jag SKA skriva om, men inte riktigt kommit till skott med
som ni kanske märker.. Resan till Skåne, Loppisen och flera andra utflykter i sommar.
Nu har jobbet börjat igen. Har hunnit jobba två(!!) veckor redan. Tiden går fort när man
har roligt, eller hur var det?
Jag och min jobbarkompis har i alla fall en överenskommelse med varandra. Vi ska
äta nyttigt och träna som tok från 12 augusti - 12 september för att se vilka resultat vi får.
Resultat = motivering till att fortsätta träna. Dock inte sex dagar i veckan sedan ;) Men jag
har alltid varit en sån person som tränar, sen när jag börjar känns mig lite fit, ja då
lägger jag av beroende på en eller flera anledningar. Helknäppt ju!! Jag ser mig själv
stå på gymmet även i december förstår ni. För jag har insett att om jag ska kunna
behålla min hälsosammare livsstil som jag faktiskt har nu, så måste jag träna flera
gånger i veckan JÄMT. Japp. Bara att vänja sig vid tanken. Promenader, cykling, gym
och sen för att inte tala om militärträningen som Patrik och jag kämpat oss igenom
tre gånger nu. Den måste jag nästan berätta om!
Min kompis Saras sambo har hållit i sommarträning för en karategrupp här i stan,
så vi bestämde oss för att hänga på. Komma igång efter semestern igen liksom.
(Och nej självklart tränade jag inte lika mkt på semestern och det märktes på
kroppsmåtten sen!) Träningen var i alla fall inspirerad av militärträning och thai-boxning.
De första två gångerna gick bra, jag hade knappt träningsvärk (vad gjorde jag för fel,
stretchade för bra, var för lat? Frågorna hopade sig) Men så nu sista gången för i sommar...
Ja han körde skiten ur oss milt sagt! Jag har inte haft sån blodsmak i käften sen jag
tränade fotboll och den slutade jag med när jag var fjorton.. När jag kom hem kunde jag inte
ens skratta utan att börja hosta.SÅ ansträngda var mina luftrör! Men vad gör man inte liksom.
Vi var i alla fall de två typ mest otränade där, okej ingen var sådär super vältränad, men vi
var mest otränade iaf. hamnade alltid sist i ledet när vi sprang osv. men vi kämpade oss
igenom timmen! Träningsvärken som kom efteråt ska vi inte tala om, kunde knappt lägga
mig ner i sängen utan att magmusklerna nästan la av alltså.
Ni kanske undrar hur det går med mina resultat? Jag började träna i januari i år med målet
att gå ner i vikt och ändra livsstil. Vi har som nyårslöfte i år att inte äta godis eller chips/
ostkrokar. Och det håller vi än! Inte en enda godis har åkt ner i magen på mig.
Vi försöker äta nyttigare mat nu och jag äter mellanmål. Slutsatsen av det är att jag nästan
helt slutat skåpäta! Nötterna finns kvar i påsen från ena helgen till nästa. Köper man hem
kex, ja då blir dom nästan sega innan jag hunnit äta upp dom!
Sen vikten då? Jag har lyckats gå ner sju kilo sen i januari! Nu väger jag det jag trodde att
jag vägde i januari. Fatta vilken chock jag fick när jag vägde sju kilo mer än jag trodde liksom!
Men än har jag flera kilon som jag vill få bort. 12 cm i midjan har försvunnit bland annat.
Så det känns bra! Mina kläder sitter mycket bättre och jag känner mig mer tillfreds med mig
själv och det är väl huvudsaken. Att man mår bra!
 
Så nu har ni fått höra min träningshistoria haha! Långt inlägg blev det, men det blir väl så när
man är så seg på att uppdatera.
 

Slänger med en bild på en av de vackraste och mest spöklika vyerna jag vet! Rådimman som lägger
sig över byn de råa kvällarna vi har nu. Underbart!
Senare idag ska vi åka och fira pappa som fyllde 61 år i onsdags! Han ska på en whisky av oss.
Ikväll nalkas det vildmarksbad hos dom. De köpte ett begagnat av min kusin så det bli första gången
jag badar i det hemma hos dom - spännande och se om dom har fått det tätt eller om det blir ett fotbad ;)
 
Jag ska så fort som möjligt skriva om loppisen och Skåneresan. Det blir ju perfekt med högsommar
bilder nu när hösten är påväg tänker jag.
Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0