DIY

Sådärja, nu har ni fått fundera och fantisera på vad "cliffhangern" i förra inlägget var.
Tänkte berätta det nu jag! Som vanligt går man runt med olika projekt i huvudet
och plötsligt händer det! Man gör slag i saken!
Kontoret här hemma har (miss)prytts av ett furuskrivbord som kändes sisådär.
Dels var det inte speciellt charmigt, det var även lite ostadigt, för litet och passade
inte in i resten av inredningen. Så det var alltså dags att göra något åt den saken.
Har länge viljat ha ett skrivbord med bockar som ben. Min snälla sambo gjorde efter
direktiv från mig två styckna bockar som jag sedan målade svarta. (Varför åker jag
alltid på målningen som jag hatar?) På den la vi en furuskiva som vi köpt och sågat
till efter måtten. Resultatet blev väldigt bra, exakt som jag hade tänkt mig och ännu
bättre faktiskt! Sambon är också nöjd så då känns det ju också bra ;)

Tänkte visa lite bilder. Men först börjar vi med detta:
Minns ni denna? Som jag fyndade på bortskänkes på jobbet? Den har fått en ny färg!
 
Nu ser ni vilken färg ;)
 
Då var den färdig! Tre lager färg och den bajsbruna färgen är ett minne blott!
Nu ska jag visa bilder på kontoret när det är färdigt! För som vanligt så har
jag helt glömt bort att fota före bilder! Men ni som varit här vet ju hur det sett
ut. Ni andra får tänka er ett dubbelt så litet skrivbord som är där nu i furu med
lådhurts.
 
Tadaa:
 
 
 
 
Så nu är det klart! Känner mig som sagt väldigt nöjd. Sen att sladdar, pappersåtervinning
Junis toalett syns skiter jag i, vi lever och bor här. Det är inget inredningsmagasin.
Så länge man själv trivs tror jag de som hälsar på också trivs! 
Ni som varit här, är det någon skillnad tycker ni?


Kommentarer
Sofia & Märta

Mycket bättre :-) blev ljusare.. Längtar till jag få se det live

Svar: Snart så kommer du ju upp :D
elleminem.blogg.se

2013-04-13 @ 14:47:20
URL: http://sosv.blogspot.se
p

Vad är det jag ser? Gylfen öppen när man målar lampa? Ingen ordning på den där Pajken!!!! :)

2013-04-23 @ 21:24:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0