20 november

Det är ju snart advent och då tänkte jag visa upp ett litet pyssel jag gjort som passar:

- Dörrkrans!
Jag använde mig av vanlig ståltråd till "ramen", nu är den ju lite ojämn då den egentligen var för mjuk, men det har man ju oftast hemma!
Sedan gick jag ut och högg till några grankvistar, därefter bröt jag av de i kortare kvistar som är lättare att arbeta med. Tänk ca. två dm kvist. Fäste dom gjorde jag med en tunn grön ståltråd jag köpt i en blomsteraffär.
Man får arbeta sig runt och i flera lager, så blir det tjockare och jämnare!
Därefter satte jag på dekor i form av rönnbär med samma metod. Finns ju massvis av saker ute i naturen man kan använda sig av såsom kottar, björkkvistar att vira runt, mossa, "granskägg". Bara fantasin sätter gränser!
Enkel att göra och billig prydnad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0