Vasa dag två!


Självklart fanns det en Marimekko butik i Vasa!


Fina bussar hade dom också.


På kvällen åt vi på hotellrestaurangen och dom hade en sån rolig meny!
Jättemånga pratar svenska i Vasa så menyerna behövde man inte ens kunna engelska för att tyda.


Jag beställde fajitamix. (Jo jag blev mätt hehe)



Inuti den svarta bunken gömde sig tortillabröden så de höll sig varma. Jättegott!


Patrik beställde revbensspjäll. Kryddigt! Så hett att man till och med kunde hålla emot i skivan som maten stod på!


Mamma och pappa beställde pepparstek.


Efter maten tog vi en promenad så vi skulle orka efterrätt. Nu var det bara jag och mamma som ville ha det och det var ju en himla tur för kolla på denna portion glass! Patrik och jag delade ändå hehe...


Sen gick vi vidare för att köpa drinkar! Mojito!





Klockan nio på torsdag morgon tog vi färjan tillbaka till Holmsund igen. Själva båtresan tog fyra timmar.








Min shopping från Finland. Kände att muminmugg det måste man ju köpa. Helst eftersom jag släpade med hela sällskapet på en sju(!) km lång promenad tur o retur till Ittala outleten där..
Hittade ett varuhus, typ Åhléns, som hette Antilla. Heaven alltså. Fanns så mkt fin och billig inredning! Köpte Marimekko servetterna och kuddfodralen där för 94 kronor. Fynd! Euron är helt klart billigare jämfört med svenska kronan.


På Marimekkobutiken köpte jag mig en ny sminkväska. Tänker att man kan alltid behöva lite uppiggning på morgonen.

En mysig resa. Rekommenderar en snabbvisit till Vasa då det går ganska fort att resa dit och det är en mysig liten stad. Men efter två dar har man sett det mesta.
För barnfamiljer finns Tropiclandia som är ett jättestort utomhus bad som såg väldigt roligt ut.

Roligt att åka iväg en sväng och skönt att komma hem igen också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0