Sista semesterdagen

Nu är den kommen. Sista dagen på semestern. Undra när jag kommer ha semester på sommaren igen, kanske inte på flera år. Men det känns helt okej. Jag är så tillfreds med mitt val och att man mår bra året runt är bättre än att ha sommar semester.

Vi har mest bara varit hemma. Första veckan hade jag semester själv så då gjorde jag några utflykter och tvättade täcken och sånt man alltid tänker att det gör jag på ledigheten.
Veckan därpå blev jag och Patrik magsjuka båda två. Jag fick feber också. Trodde nästan vi skulle avlida där i svetten och illamåendet i sängen framför Saltkråkan men vi överlevde som tur var. Den veckan skulle vi åkt till Vasa men som tur var gick det att boka om! Så Patriks och min egna biltripp söderut hanns aldrig med.
När vi väl blivit människor igen så fick jag enorma Nässelutslag över hela kroppen. Klia!! Till och med i ögonvrån och i händerna.
Så nu har jag ätit min kortisonkur färdigt men ska fortsätta med allergitabletten i två veckor till.
Så nu måste jag undvika alla allergener som är vanligast såsom nötter, skaldjur och röda bär t ex tomat o jordgubbe för att inte utveckla en allergi. KUL. Det ska jag göra så länge jag äter tabletterna iaf så ser vi sen. Mitt allergisystem var tydligen retat till tusen. Av vad vet vi inte. Semester säger jag!

Så det känns helt okej att börja jobba imorgonbitti. Mjukstartar och har en veckas semester kvar från extrajobbet. Också är jag ledig på tisdag så det är bra hehe..

Summa summarum så är det här med semester inte min grej. Kroppen tål det fan inte.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0