Fiskepremiär!

I helgen åkte jag, Patrik, mamma, pappa, min tremänning Patrik och min kusin Martin på fiskepremiär i Södra karlsvattnet.
Väldigt roligt och jag vågade till och med hålla i en fisk!! Jag har varit livrädd fiskar sen jag var liten och alltid skrikit som en galning i ren panik när jag fått napp haha. På senare år har det dock gått bättre o bättre.
Vi har kommit på att när jag var ca fyra år så följde jag med för att ta upp nät ur sjön. Fulla med fisk var dom som hoppade och gapade i båten. Jag blev livrädd och har varit det sen dess också. Trauma haha!


Min tremänning fiskade fullt på sitt kort första halvtimmen. (3 fiskar/kort)


Patrik fick också napp! Så tung fisk att hans spö gick av till och med!











Patrik fiskade även korv ur termosen. Himla fiffigt!





Gott med varmkorv och bröd!


Mamma fotade mest.



Så nu har vi nio fina regnbågar som ligger i frysen i väntan på att bli tillagade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0