Söndag

Idag tar jag det bara lugnt här hemma. Patrik har varit ute på snöjour sen klockan fem imorse.
Så Juni och jag tog sovmorgon, så skönt!



Igår städade vi bort julen här hemma. Patrik gick runt och sa 'men vad skönt att julen är borta' hela kvällen haha! Och jag kan hålla med.
Än om jag tycker att jul är mysigt så blir det ett helt annat ljus inne när allt det röda är borta.
Hann även med att fira en arbetskompis på 50-års dagen! Så då blev det fusk (igen) med en tårtbit och en kaka och jisses så gott det var!


Vår på hyllorna i köket! Lägg märke till de söta äggkopparna!


I hallen blev det svart och vitt.


Äntligen kom min nya matta efter månader av väntan! Den kom innan jul men väntade tills nu innan jag tog fram den.
Insett att jag älskar lampor, mattor och blommor.

Idag blir det pulled pork här hemma. Stoppade in den i ugnen för ett tag sedan och där ska den stå i fyra timmar.
Hittade ett recept i en tidning hos mamma med diabetesspecial så då tänker jag att då är den nog ff godkänd också. Enda 'onyttiga' var chilisås, men chili bränner ju fett så ;)
Luktar jättegott hittills i alla fall och om det blir gott så ska jag dela med mig av receptet till er, för det var väldigt enkelt!
Till det tänker jag ha klyftpotatis ala ff och sallad och lite keso.


Nu har snön kommit lagom tills alla julsaker är bortplockade. Ganska ironiskt faktiskt.

Förresten! Ni borde ju veta att jag tror på det här med Karma vid det här laget. Igår när jag handlat på affären i Gideå så var det en tjej som inte fick upp låset till sin bil. Så då gick jag dit och hjälpte henne med mina istinare och låsolje spray (såna där små ni vet) som jag alltid har i handväskan. Så vips fick vi upp låset och hon tackade och jag tänkte att nu måste något bra hända.
På tal om sprayburkarna så stoppade de mig faktiskt i den där kollen på flygplatsen i Umeå när man lägger väskan på bandet.. Förra SOMMAREN var det. Haha ja vad säger man. Alltid redo!

Hoppas ni också får en fin söndag!


Kommentarer
Sofia & Märta

Ellos?

Svar: Japp :)
elleminem.blogg.se

2014-01-16 @ 09:04:19
URL: http://sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0