Onsdag

Tänkte visa vad jag hunnit göra i skolan dessa två dagar.


Min första bukett med 30 tulpaner i!! Trettio är tydligen det man ska klara av att binda ihop som florist.
Kramp i handen, JA!


Rundbunden gruoperad bukett. Älskar dom!! Man grupperar både i färg och i blomsort.


Sen gick vi över på solitärer. Här får man något fint för mindre slant!
Här har vi två germinis med glittriga kvistar. Jag tänkte nyår/melodifestival. Fint att ha med sig vid en middagsbjudning t ex.


En annan variant av solitär. Denna gång med liljor och franska tulpaner. Den sorten är lyxigare och större än vanliga tulpaner, därför också dyrare och finns mest bara som snitt i butikerna och inte i bunt.

En solitär är en uppdekorerad blomma för att sammanfatta det.


Därefter gjorde jag en solitär dekoration. Blev väldigt nöjd med min färgkombination i denna!

Alla dessa buketter gör vi om och om igen, så vi plockar alltså isär dom hela tiden. Imorgon gör vi förmodligen någon att behålla eller en dekoration.

Känner mig väldigt glad att vara här och få göra sånt här roligt hela dagarna!
Fick en kommentar idag på Instagram som jag retar mig på än.
Den löd: Bettan, vad "pluggar" du?
Men hallå!!!!!! Vadå "pluggar"?!?! Vi har bra mycket mer teori än man tror och det är väldigt mycket teknik i detta hantverk som vi måste lära oss. Så nä jag "pluggar" inte. Jag PLUGGAR!!!! Bara för att detta är en praktisk linje så innebär det inte att vi lallar runt hela dagarna. Så det så.

Nu ska jag fortsätta skriva in arbeten i mitt kompendiun. Ha en bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0