17 november

Idag har jag och mamma varit på vernissage, riktigt trevligt att göra något annorlunda ibland.
Det var min sambos pappas fru och en annan kvinna som ställde ut både akvarell och oljemålningar.
Tänkte visa några bilder jag fotade med mobilen, jättefina motiv!
 



Akvarellerna har sambons pappas fru målat, med motiv från Trysunda och vid skoterspåret
vi åker på vintern.

Oljemålningarna hade den andra kvinnan målat. Superfina!

Nu ikväll så testade vi ett frysskåp vi fått av mamma & pappa som mormor haft. Ja.. mormor, hon dog för tio år sedan i år. Så det har alltså stått i tio år, varav åtta år i mamma och pappas garage, så det var en chansning. Vi tänkte ha det i källaren och förvara allt julbak i det! För nu har vi bara ett litet under kylen med tre lådor.
Det gick väl sådär kan jag säga, säkringen for och nu luktar det bränt i källar'n! Blir tippen inom en snar framtid!
Så slutsatsen är att nu vi snabbt får äta upp det vi bakar eller bjuda bort det ;)
Jaha! Nu i skrivande stund smäller det till i sovrummet och sambon kommer in och säger att jag nog varit lite väl optimistisk genom att hänga 15 kläderplagg på en list med krokar med yttepyttesmå skruvar. Känns som att det blir en fixardag imorgon!
 
Nu ska jag titta på Så mycket bättre och bara tane lugnt!
Hanä bra!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0