Begravningsvecka i skolan

Denna vecka har vi haft temat begravning igen i skolan. Har verkligen sett framemot att få göra min första kistdekoration!
Vi delades in två och två. Jag hamnade med Tilda och vi två visade sig vara en riktigt bra kombination. Vi jobbade lika snabbt och tog snabba beslut. I like!

Vi blev tilldelade lime nejlikor som toppblomma. Resten fick vi välja själva av det som fanns eller hämta i naturen.

Såhär blev resultatet! Vi blev supernöjda!






Vi fick både höra att den var elegant och krispig.
Den är nu urplockad och blommorna sitter i andra dekorationer.


Dagen efter gjorde jag en liggande begravningsdekoration som ska ligga på golvet bredvid kistan. Liknande kistdekorationen i form men mindre! Temat var natur.





Testade även att göra en begravningskudde. Även den ska ligga på golvet.


Här är en vinst jag gjorde till blomsterlotteriet. Tyvärr vann inget av lottnumren jag sålde.


Här har två andra tjejer gjort en kistdekoration i rosa toner. Så fin!


Här är en annan variant med mörkt lock och röda toner. Tjusigt!


I torsdags åt vi i klassen lunch på Höga kusten hotellet. Även kallat Hornöberget.


Jag åt pulled pork mums !

Bra vecka. Har även fixat båda mina praktikplatser som jag ska ha i höst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0