Nu är det koskit i hagen!

Det kan man verkligen säga. Vår granne som är bonde har kört ut koskit på åkrarna i dagarna två så det luktar inte rosor hemma nu direkt..

Vi har haft några utomhus fixar dagar, vilket är välbehövligt om man vill ha egna bär, grönsaker och blommor i sommar.


Halva jordgubbslandet har vi förnyat. Andra halvan har fått mer jord och gödsel.


Hägg har plockats in. Doftar sommarlov och skolavslutning tycker jag!


Fröer har såtts. Dill, morötter, ringkrage, malva och luktärt.


Årets första rabarberpaj åt vi på trädäcket i solen.


Några stjälkar hamnade på sekretären då häggen började lukta kattpiss istället för sommarlov efter någon dag.


Liljekonvaljer plockade jag hos Patriks faster som har hur mycket dom helst. Doftar underbart gott! Vad jag ska göra med LP-skivan får ni se sedan.


Nu är äntligen mitt söta lilla växthus målat och klart! Där har jag tomat, paprika och chili.


Såhär ser mina små odlingar ut nu.

Ha en bra fredag, det ska jag ha! Ikväll efter jobbet ska jag klippa mig, ska bli spännande! Klipper mig alltid hos samma frisör men nu var hon bokad så långt fram så jag tog en ospecifierad. Blir nog bra det med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0