Min praktik

Tänkte vi kunde hoppa tillbaka i tiden någon vecka och titta lite mer på min praktik.
Den hade jag som sagt på Blommor och Ting. Åh. Så himla himla glad VARJE dag var det längesen jag var. Så pepp på livet och hungrig på att se och lära om allt. Så som man bara läser i klyschiga bloggar men som faktiskt kan upplevas när man hittat rätt.
Visst det var apbajsattack stressigt över påsk och det strålade till och med i en arm, höger som tur var, men det var ändå jättekul! Lärorikt och en helt annan sorts stress än den som finns på mitt vanliga jobb.
Visst hade jag dagar med världens sämsta självförtroende när jag kände att inget blev bra och allt jag gjorde blev fult. Men så kom jag tillbaka nästa dag och den dagen blev så himla bra för jag gick in med en positiv inställning. När jag såg att den bukett jag tyckte blev så ful blivit såld. När jag kom ihåg att man måste ha dåliga dar för att kunna ha bra dar.
Summa summarum så har jag trivts väldigt bra och fått gjort mängder av buketter och planteringar. Även en plantering till Lena frisörers kundhörna(!) så där fick jag "ordbajsa" fram kreativitet snabbt.
Ofta har jag känt att hallå det här ÄR ju ett jobb. Tänk att få pyssla sådär på jobbet. Drömmen. Som är sann!


En snittdekoration jag gjorde.


En krans jag gjorde med helt fria händer. Fanns i turkos, grön o rosa. Den rosa blev såld nästan direkt så det var jättekul!


Bukett med solros och fjäril. De ville se prov på min kreativitet så denna blev resultatet!


Kompakt bukett i orange och lila.


Färdiga buketter som jag gjort. Jo alla har jag gjort. Första gången det var fullt och jag hann fota innan någon blev såld hehe ..

Men så kom sista dagen. Jag bjöd på köpa krämbullar för jag hade bjudit på citronkladdkaka till påsk. Jag hade jätteroligt som vanligt men lite motigt kändes det såklart mot stängning. Jag fick en jättefin bedömning och ett gulligt litet paket!



Det innehöll ett presentkort på 500 kronor i butiken!! Jättesnällt verkligen!
Känner mig så tacksam att jag tog steget att påbörja floristutbildningen och tacksam för alla som peppade mig att göra det. Främst Patrik, Stina & Petra. För det känns så himla rätt!

Självklart har jag hunnit shoppa upp hälften av presentkortet ;)
Köpte två vita höga krukor jag spanat på och en ugglesticks. Tycker det är så snyggt med två höga stilrena krukor bredvid varandra. Jag är väldigt noga med att det ska se snyggt ut i fönstren, det har jag alltid varit!




Bjuder på en dålig bild utifrån också, får ta en bättre sen.

Praktiken kan jag sammanfatta med dessa ord:
Glädje, kreativitet, personmöten, eufori, pepp och framtiden.


#lovelife


Kommentarer
Stina

Du är så fantastiskt duktig vännen! Roligt att se bilder på allt fint du gjort under praktiken :) Man blir ju rakt stolt över dig <3

Ps. Snygg blommpinne ;)

2014-05-10 @ 14:27:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0