Veckan som gått..

Inser nu att det är exakt en vecka sedan jag uppdaterade här.
Då lämnade jag er med ett väldigt kryptiskt innehåll som några av er nog listat ut innehållet i nu.

Veckan har verkligen varit upp och ner! Mycket tråkigheter har hänt som är lite väl personligt att skriva ut här men nu kommer det förhoppningsvis bara bli bättre!
Och man inser att ja, livet är kort och att vad som helst kan hända när som helst.

Nu till ROLIGA nyheter! På tal om att livet är kort så bestämde jag mig i onsdags för att köpa grunden på floristutbildningen! Så nu kommer jag tre dagar i veckan gå nere på Nordvik i ett halvår.
Jag har verkligen kämpat med ansökan (sökt förut också), ringt och tjatat, bönat, gråtit(!), haft rekommendationsbrev från en florist i stan men inget har hjälp. Avslag på ansökan för att jag redan har en yrkesutbildning (uska) som jag läst efter gymnasiet och ett fast jobb. I och med det hamnar jag absolut sist i listan. Överklagat har jag gjort två gånger, det hjälpte inte.
Ringt över hela landet för att höra hur jag ska gå till väga för att få bli florist. Köpa själv blev sista utvägen och nääe tänkte jag. Det gör jag inte.

Men så blev jag så jäkla less i onsdags. Less på kärringar. Less på systemet. Less på surgubbar som inte bör jobba som syo. Less liksom.
Så då bara bestämde jag mig för att köpa grunden! Jag tänkte att jag kan ju inte låta två surgubbar stoppa mig! Blivande florist har jag nu varit i tre dagar. Tisdag, onsdag o torsdag. Mm. Fantastiskt!
Men trött. Jag är absolut inte van med massvis med info och lång pendling (9,2 mil enkel väg).
Men roligt är det och underbar lärare och klass har jag fått på köpet!

Ska berätta mer sedan om vad vi gjort i skolan hittills och visa några bilder för er :)

FLOWER POWER!!

I söndags firade förresten jag och min stora kärlek 6 fina år tillsammans!! :) <3 <3 <3 <3 <3 <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0