Nyår i fjällen!

Lördagen innan nyårsafton åkte jag, Patrik och en av hans kompisar upp till Borgafjäll. Vi skulle köra skoter (jag åkte), grilla korv och sånt som man gör när det finns snö.
Här hemma har vi fortfarande ingen snö alls. Där uppe var det 60 cm!
Vi hyrde en liten (mkt liten) stuga på en camping där det stod minst 150 husvagnar! Säkert 100 stycken var det folk i över nyår.
Vi lagade mat innan vi for då det inte fanns ugn där utan bara två plattor och en micro. Halllååå jag bodde så i ett år, vad åt jag??? haha!
Nyår firade vi på Skicenter, alltså vid skidbacken! Trerättersmiddag och liveband.
I en annan stuga längre bort bodde fler vi kände så dom var vi också med. Men nästan ensam tjej var jag och jag som aldrig brukar ha hemlängtan längre hade just det. Så det var skönt att få komma hem till ett nytt år!




Tv:n i stugan. Vi hade tvåan och fyran! Förstår ni att stugan var liten nu?


Stuga nr 8! Faktiskt större inuti än man tror...









Patrik o Andreas som bodde med oss!


CH o Tony




Vår gata hette Supergatan!






Gott Nytt År!

Borta bra men hemma bäst sammanfattar denna resa!


Kommentarer
Lovisa

Haha vi höll ju på att hamna i Borgafjäll på vägen upp till våran fjällstuga!! Vi körde fel i en korsning och jag hade inte ögonen på alla skyltar då jag satt som passagerare :p vi var nog inte alls långt borta från borga! Men vände efter några mil åt fel håll :p

2014-01-07 @ 22:23:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0