Friday baby

Bra dag idag! Lunchat och fikat med några av mina tjejer idag. Alltid lika trevligt och behövligt att få surra av sig lite.


Tog en kladdkaka med grädde och himmel amalia vad gott!! Varit sugen på det hela månaden haha..



Så hur går det med ff nu då?
Denna vecka har vi ätit maten som man ska, tagit fika när det bjudits (läraren bjöd på muffins what to do) men inte tränat varje dag. Jag har helt enkelt varit för trött på kvällarna och Patrik förkyld.
Men med en vecka kvar så har jag gått ner 2,5 kilo i alla fall. Vissa har gått ner fem kilo redan har jag sett på instagram och de har nog varit väldigt disciplinerade. Så med summan av kardemumman är jag inte jättenöjd med mina resultat. Och det är ju en vecka kvar. Sen gäller det att fortsätta träna regelbundet.

Nu tänkte jag visa vad jag gjort i skolan hittills på två dar.


Detta är en låg rundbunden bukett med en effekt.
Den gjorde jag första dagen. Denna vecka har vi övat på tulpaner med utfyllnad.


Dag två gjorde vi en konformad dekoration. Mycket svårare och mer att tänka på, men roligt!
Vi fick välja en av dom att ta hem. Jag valde buketten.

Till er som köper hem tulpaner:
Skär av stjälkarna rakt av, inga sneda snitt behövs på tulpaner. De ska stå i KALLT vatten, gärna med lite potatismjöl i för då stoppas blomningen upp lite.

Det var allt. Ha en trevlig fredagskväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0