Loppis sommaren!

Tänkte att jag fortsätter att visa vad jag hade för mig på semestern. Jag ligger ju liksom lite efter
med det om jag säger så...
Som jag tidigare skrivit om så hade jag och mina föräldrar en loppis i somras. Den 24/7 och den 27/7.Mamma skulle bums ha den 24/7 för då var det 30 år sedan det var auktion på mitt hemställe,
precis när mamma och pappa köpt det.

Nu var det så att vi hade saker från min biologiska farmor, min farfar, mormor och morfar och frånvåra egna hem som bara stod på hög. När vi började rensa tänkte vi att "så mycket saker kan vi
ju inte ha, det kommer knappt fylla två av borden" pyttsan så fel vi hade.
Det var ju HUR MYCKET som helst! Bara att fixa till allting tog tre dagar, från morgon till kväll.
Sen bakade jag också mycket (läs väldigt mycket) fika som vi skulle sälja. Sen att prismärka allt
tog också det en dag. Så vi hade det vi gjorde, men roligt var det ju också såklart!



På öppningsdagens morgon packade jag brödlådan och åkte till mamma och pappa.
Vi hade öppet 11-16 och vädret var strålande sol både på onsdagen och på lördagen!



Vi skyltade och annonserade i lokaltidningen att nu är det loppis!



Hälsade välkommen in till bagarstugan där vi höll till med loppisen!



Här kunde man betala och köpa hembakt glutenfritt fika!









Kladdkakan med färska hallon gick åt som smör i solskenet!




Nu tänkte jag visa alla sakerna! Jag själv älskar att titta på loppisbilder, roligt att se om
jag kan hitta något fynd i bilden!




Första bordet! Längst fram ser du ett paket. Ett paket vars innehåll vi glömt bort. Så det
blev ett hemligt paket. Det for direkt! Som tur var öppnade tjejen det med en gång så vi
fick se vad det innehöll. Det var en ängel med ljushållare som spelade!



Ännu mer saker!












Typ en 16:del av alla trasmattor mamma har, mormor hade dille på dom alltså...



Fina gamla morsdagskort sålde vi också!

Vi hade en blandning av gammalt och nytt. Använt och oanvänt. Och nästan allt blev sålt!
Hur galet är inte det?! Sånt vi trodde ingen skulle köpa såldes direkt och det vi trodde skulle
bli sålt direkt står kvar. Smaken är som baken som man säger!


Kommentarer
Patrik

men gu vad roligt!!!!

2013-09-16 @ 21:51:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0