Tur eller otursdag?

Har haft fullt upp idag. Startade dagen med att jag åkte in till stan för att klippa mig. Har äntligen hittat en frisör som jag ALLTID blir nöjd hos.Idag ville jag ta det kortare vid öronen då det alltid växer ut så snabbt där. Sagt och gjort. Men så råkade min fina frisör klippa mig i örat(!!) Det är ju skräcken! Som tur var så blev det bara pyttelite i skinnet och jag sa att det gjorde inget, ska man vara fin får man lida pin ungefär. Det kändes knappt och jag har inte haft ont efter heller.Men hon bad om ursäkt flera gånger i alla fall. Och när jag skulle betala så fick jag en hårspray och en saltvattenspray (min hemma var typ slut) som plåster på såren. Så då kändes det plötsligt som min turdag haha! Då var det värt att få ett rivsår på örat!

Och såhär blev det! Är mycket nöjd som vanligt!

Sen hann jag även åka på en husvisning med mamma innan jag skulle börja jobbet. Vi tittade mest för roligt och jag känner att jag måste berätta historien bakom varför vi främst åkte dit. Förra sommaren var vi ute och åkte bil och tittade på gamla obebodda hus. Vi gör så ibland. Så såg jag ett stort hus jag tyckte var fint och bad hon stanna så fotade jag det. Och nu ligger DET huset ute till försäljning! Tog det som ett tecken om att åka dit och titta.
 


Här är huset! Mycket potential men ett enormt renoveringsbehov. Ingen har bott där sen tidigt 90-tal och det är nog inte renoverat sedan 60-talet kanske. Men det har i alla fall charmen jag vill ha i ett hus. Det har alldeles för högt pris (700.000) i och med att det är skog till så oroa er inte för att jag flytta ännu längre ut i obygden.

Nä nu säger jag godnatt och kommer somna med ett leende på läpparna efter denna fartfyllda dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0