19 november

Dagen till ära så är det mitt förnamn som står i almanackan! Elisabeth.
Min söta pappa la ett paket i min bil på jobbet som min mamma knåpat
ihop, det gjorde hela min dag mycket roligare! Vi har alltid firat våra namns-
dagar mer eller mindre, en rolig tradition tycker jag.
Av Patrik fick jag trisslotter men jag har inte skrapat dom än. Han tycker jag
behöver ta lite semester eller tjänstledigt ;)
Något jag fick lära mig när jag läste till undersköterska var att det finns något
att fira varje dag, det gäller bara att komma på vad du vill och kan fira.
Så varför inte passa på och fira lite nu när man är pigg och alert?
 
På tal om pigg och alert så var jag verkligen inte det efter dagens arbetspass.
Min hjärna sa helt enkelt ifrån och jag klarade inte av fler ljud eller intryck så
jag satte mig i soffan och tog en mysig ensamfika när jag kom hem.
Hemskt när det blir sådär, jag blir helt tom i huvet, börjar gråta för ingenting
och det bara susar i öronen. Tror det beror på att vi har det väldigt "surrigt" på
jobbet nu så hjärnan hinner aldrig vila. Mer psykiskt tungt än fysiskt numera.
 
Pepparkakor, tända ljus och paket piggar alltid upp. Än om det inte hunnit mörkna än.
 
Mitt fina paket och mina sköna byxor som jag är kär i!
 
I paketet låg det två hjärtan med plats för både ljus och pynt. Pyntade gjorde jag med
kottar och ett vinrött band. Blev jätteglad för såna här har jag viljat ha länge!
Tips! Har du lite dukar och snabbt behöver fixa en: Ta en snygg servett och vips har du en
mycket billig liten duk!
 
 
Sen kan vi ju passa på och fira att bloggen blev ett år den 5 november!
Jajjamän, nu blir det popcorn!
 
Ha en fortsatt fin kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0