I goda vänners lag!

Startade lördagen med att jobba,
sen åkte jag hem och snyggade till mig.
För på kvällen skulle nästan alla tjejer ur vårt tjejgäng komma på grillkväll hos mig! 5/7 tjejer är inte illa fixat alls :)

Vi hade supertrevligt och mysigt! Pratade minnen, framtidsplaner, smink, världsliga problem och sånt där som bara ens tjejkompisar förstår.
Jag bjöd på grillad kyckling och till det pom squares (som innehåller gluten, får passa på när mannen är borta!), såser, sallad och italiensk honungslimpa som jag bakat. Den är min favorit! Blir ungefär som ett surdegsbröd. Den är dock inte heller glutenfri.

Vi fick även inviga utebordet och bänkarna som jag och Patrik byggde förra helgen. Vi var så less på vårt plastbord med plaststolar som blåste omkring över hela gården titt som tätt. Så nu har vi då ett rejält bord som står där det står!
Ville att det skulle se lite gammalt ut, så Patrik oljade in med en olja som de bröt in lite grå färg i på affären.
Allt som allt kostade det ca 1300 kronor, betydligt billigare än om man köper ett bord där det ryms tio personer. Effektiv tid tog det ungefär en dag att göra. Tur jag har Patrik som är händig!
Vi båda känner oss himla nöjda (som vanligt) också är det ju roligt att ha gjort det själv!
Fick faktiskt idén från Äntligen hemma, haha! Har alltid tänkt 'vad är det för knäppskallar som får idéer från inredningsprogram?' ;)


Piffad och klar!


Bordet på sin rätta plats! Dukat och klart!





Grillmästarinnan i egen hög person!


Rabarbersmulpaj gjord på kokos till efterrätt med glass till.


Sen blev det stora funderingar vilket te som passade bäst till efterrätten :)

Summerar denna dag som MYCKET bra!
5/5 solar!


Kommentarer
Sofia & Märta

Kaffe passade bäst :D

2013-06-11 @ 17:47:16
URL: http://sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0