Uteplats!

Mitt senaste upptåg här hemma är att jag försökt mysa till vårt trädäck lite mer.
Få det lite hemtrevligare. Det är ganska stort och har bara husväggen som vägg,
att sätta upp vindskydd tycker vi förstör utsikten. Så jag åkte iväg och handlade
lite blommor, kryddväxter och en ny lykta. Jag hade lite naturligt/industriellt i
tanken. Det nya bordet gör sig väldigt bra där tycker jag.
Här nedanför ser ni resultatet!
 
Blommorna och den nya lyktan som jag fyllde med sten. Dels för dekorationens skull,
men mest för att den inte ska blåsa iväg. Ibland blåser det rejält här.
 
 
 
 
 
Fina blomman & krukan jag fått står på bordet. Stenarna använder jag för att hålla fast
servetter vid dukning.
 
Min lilla örtträdgård! Den består av en blomma (husknappar), oregano, mynta, lavendel
och smultron.
 
Sett från vägen. Denna dikeskant är så himla fin (om ett dike nu kan vara fint) fullt med
stenar som det växer mossa och små blommor på!
 


Kommentarer
Sofia & Märta

tänkte på vindskydd, kanske ett segel kan passa in i enkelheten?

Svar: Det har jag också funderat på, men då tror jag att vinden kommer bli ett problem.Återstår att se hur vi gör :)
elleminem.blogg.se

2013-06-11 @ 17:43:52
URL: http://sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0