Första juni

Idag är det officiellt sommarens första dag!
Och vår katt Junis alldeles egna månad tar sin början!

Här har det varit halvmulet idag. Skönt. Det är rakt jobbigt att hålla på och fixa i värmen.
Så idag har jag fått mina fröer sådda. Morot, rödbetor och aster. Salladen sår jag senare för nu blommar fler tulpaner så fint i pallkragarna.
Tänkte att de skulle blomma tidigare i höstas när jag satte dem..
Fyllt på jord i jordgubbslandet har jag också gjort.
Hann även med att städa bilen innan det började regna.
Skönt att ha det gjort. Brukar gruva mig nästan hela sommaren annars innan jag får tummen ur arslet haha!
Så nu ser det inte längre ut som en soptipp i den längre.

Till lunch kokade jag ihop en rabarberkräm. Det är ju så gott!




Plockade in syren (min absoluta favvo) till toan.
Det blir som hemtrevligare att sitta där och filosofera då.



Ikväll får jag se vad vi hittar på.
Ska kanske åka in till stan för att se på när de åker in till balen.

Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0