Loppis!

Glest med inlägg och de som kommer är ganska korta och tråkiga.
Jag har semester, men jag har inte haft såhär fullt upp på länge tror jag haha!
På semestern är det väl tänkt att man ska vila upp sig, men så har det inte blivit
hittills. Tur jag har tre veckor kvar.

Tänkte skriva lite mer om loppisen jag berättat om tidigare.
Jag och mina föräldrar ska nämligen ha en egen loppis hemma hos dom den här
veckan. På onsdag och lördag kl. 11-16 närmare bestämt!
Idag har jag varit hos dem och tillsammans fixade vi iordning mycket.
Nu är det lite kvar att ordna, som skyltar, sista prismärkningarna och lite annat.
Det ska bli jätteroligt, men samtidigt är det ju ingenting som gör sig självt.
Från början trodde jag att vi inte hade så mycket saker att sälja, men vips hade vi
fyra (!) fullproppade bord, saker på golvet, i taket, på väggarna och halva garaget
med möbler.

På bilden är det några av mängden saker som finns att köpa!
Resväskan har varit min riktiga farmors, som hon hade på resor till norr och söder.
Gungstolen är 60-tal och även den från pappas barndomshem.
Taklampan löste mamma på auktion för flera år sedan, sen har den legat orörd.
Servisen är min mormors. Verkligen jättefin, men jag känner att jag inte har plats.

Så ikväll har jag bakat de sista sorterna av fikat som är glutenfritt. Åtta olika sorter
har jag bakat. Skulle alla köpa bara en kaka var har jag nog så det räcker till ungefär
trehundra personer!

Jag hoppas vi ses där! Ni som bor kring Ö-vik får gärna komma och köpa nåt eller
fika. Först till kvarn gäller :) Adressen hittar ni på min instagram där jag heter elleminem,
på bilden med kakorna i kakburken!

Lovar att fota till er andra sen, jag själv tycker det är jätteroligt att titta på loppis bilder
och se om jag kan göra något fynd i själva bilden :)


Kommentarer
Sofia & Märta

Vilken fin gungstol, tror dina släktningar hade fina mysiga hem.
Jesper har en gungstol men den är svart och inte lika fin modell.

Svar: Ja, den är faktiskt riktigt fin! Stått uppe på loftet i bagarstugan i 30 år så nu var det dags att den kommer till användning hos någon annan :)
elleminem.blogg.se

2013-07-23 @ 18:48:27
URL: http://sosv.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0