Hallen uppe

Har varit ledig i nio dar över jul, som ett litet jullov! Underbart!!
Tror det var det som fick mig att få inspiration och energi till att göra om i hallen uppe.
Den har sett ut som att någon kräkts ut massa saker över hela golvet, på skolbänken,
ja överallt! Och tapeterna är skitfula och slitna, golvet sådär.. OCH det sitter en
skitful masonitskiva mitt på väggen där den föredetta balkongdörren satt.. skitsnyggt!
När vi flyttade in så fanns balkongen kvar, men ingen balkongdörr, såg jättedumt ut!

Men så skulle vi ju få övernattningsgäster över nyår och jag tänkte att jag kan ju
åtminstonde dammsuga där uppe. Dammsugningen slutade med att jag möblerade
och gjorde om hallen uppe helt!

Över masonitskivan fållade jag iordning ett tyg jag hade liggande (prisa mor & far för symaskinen!!)
och satte upp med häftpistolen vi fick i julklapp. Sedan hittade jag bänken i den oinredda
delen på övervåningen och la några kuddar som vi inte använder, men som tog upp färgerna i
tyget på den. Fixade även en kruka av en gammal konservburk. Belyste upp allt med
en golvlampa och en fönsterlampa från förrådet.


Slutresultatet blev överraskande bra! Nu ser till och med den fula tapeten ut att passa in där!
Tänk så lite förändring kan göra - och helt gratis var det också då jag hade allt hemma!
Har tyvärr ingen före bild, men ni kan tänka er ett kaos med sågspån på golvet som pricken över i:et.


Kommentarer
Emelie

Ååh vad fint Betto! Snyggt jobbat ✂🎀👏

Svar: Tack :D
elleminem.blogg.se

2013-01-05 @ 12:44:21
Lovis

Åh det vart ju riktigt mysigt där uppe! :D vilken tur att kuddarna passade så bra till tyget på väggen också :) skönt att ha allt hemma! Men har ni kvar balkongen nu va? Har ni funderat på att använda den? Puss O kram!

Svar: Ja, mycket bättre i alla fall :) Nej, balkongen rev vi ner efter att vi målat klart, sen byggde vi ju farstukvisten med tak istället :) Kändes onödigt/fult med balkong utan balkongdörr :) KRAM!!
elleminem.blogg.se

2013-01-05 @ 12:49:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0