Dille på tyg!

Helgen har varit toppen! Varit omgiven av god mat och härliga vänner!
Tror inte en helg kan bli mycket bättre än såhär!

Tänkte tipsa om en smart lösning om man vill dölja fula hål i väggen eller bara ändra i ett rum snabbt.
Och det är att använda sig av tyg! Bara fantasin sätter gränser!
Visar några exempel på hur jag har använt mig av tyg i inredningen på olika sätt hemma hos oss.
Kanske kan det ge några ideér!

Här har vi täckt en dörr som vi inte använder med ett tyg. Det är många som trott att
det är en tapet. Vi har bara häftat fast tyget längst upp och sedan lagt en tyngd längst
ner. Enkelt att fixa istället för att sätta igen dörren och sedan tapetsera!
 
Här har vi, på en träram som man kan göra själv, spännt upp ett tyg.
Blir en bra tavla som det är lätt att ändra motiv på när man blir less!
 
Samma sak här! Denna har jag bytt tyg på flera gånger efter
humör. Det går ju i perioder..
 
Byggt egen sänggavel har vi också gjort! På en spånskiva har vi
spännt fast mjuk vadd först, sedan ett mörkgrått tyg utanpå.
Kostade väl sisådär 200 kr allt som allt.
Här ser man även dörren på andra sidan som vi täckt i vardagsrummet.
Vi har 240 bred säng "tillfälligt" så här har vi inte orkat bry oss.
Ser ni förresten att jag sytt om kuddfodralet jag beställde?
 
Här har jag täckt en masonitskiva där det en gång suttit en balkongdörr med ett tyg.
 
Det gäller bara att hitta ett tyg som man tycker om. Tycker verkligen om att använda mig
av tyg på olika sätt. Det är enkelt att förändra och oftast ett billigt alternativ.
Dessutom är det lätt att få en färgklick i rummet med ett tyg uppspännt på väggen.
Hoppas ni fick lite inspiration!


Kommentarer
Sofia & Märta

Japp de fick jag :-) ska bli bättre på att använda tyg på fler sätt än gardiner och dukar.

2013-02-15 @ 09:03:02
URL: http://sosv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0