Mickelsvattnet





Ungefär en mil därifrån vi bor finns denna sjö. På vintern brukar vi ta skotern dit och grilla korv eller pimpla både fisk och annat mer drickbart. I lördags var jag och Patrik ute och letade en julgran utan resultat, så då tog vi bilen till Mickelsvattnet som sjön heter.
Det är första(!!) gången jag åkt dit bilvägen på dessa snart sex år vi varit tillsammans. Så det var ju kul att ÄNTLIGEN få göra det. Det kallas även att ta sig tid.
Självklart så gick Patrik ut på isen för att kolla tjockleken på isen. Och jag kvar på land i nästan panik, hatar verkligen sånt där innan man vet om den håller. Men isen var 15 cm tjock så det gick bra. (puh!)


Jättekul tycker han, inte my cup of tea säger jag.





Också finns denna fina kåta där som man kan grilla korv inuti eller bara göra upp elden för att värma sig.
Jättefint ställe som vi borde besöka oftare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0