Juni gumman!

Vår lilla katt har varit i slagsmål med en annan dum grannkatt!

Det började förra veckan då hon kom in och bara la sig på sängen, jag tog fram mat åt henne, men hon åt inte. Konstigt tyckte jag, så jag lyfte upp henne och då skrek hon som en galning stackarn! Ont bak i ryggen och höger höft. Men efter några dagars vila blev hon som vanligt igen.
Dock så har hon haft ungefär som två "piggar" på ryggen, som jag försökt få bort men inte lyckats.

Känsliga läsare behöver inte läsa resten..

I tisdags kväll denna vecka så upptäckte jag i alla fall en ganska stor böld på Junis rygg. ATTANS!!
Försökte då få ut piggarna igen, men då sprack såklart bölden och ut kom ca. 1 dl var!! Euuuw! Patrik höll på att spy, haha!! Tur man är skadad men glad så att man klarar av sånt där!
Så igår var det bara att åka med Juni till veterinären så de fick raka henne och spola ur den lilla såret, allt var hade vi fått ut dagen tidigare som tur var.
När de rakat henne såg man tydligt att det var två hörntänder från en katt som gjort två hål i ryggen.
Stackars liten :( Sen fick hon smärtstillande, så nu går hon här hemma med tratt och ser så bedrövad ut, men såret som är litet iof. måste få dräneras ur bra.

Tur vi har snälla grannar i byn som lånar ut kattbur!
Fick även reda på att katter ofta biter varandra på ryggen, eftersom de inte kommer åt att tvätta så bra där så det blir infekterat. Snacka om sadistiskt!



Nu har vi i alla fall försäkrat vårt lilla hjärta. 38 kr/mån hos Folksam. Känns jättebra, för även om hon "bara" är en katt så är hon vår familjemedlem och vi älskar henne enormt mycket. Hon är vår lilla bebis!

Nu ska jag fortsätta se på finalen av Hela Sverige bakar. Vet inte riktigt vem jag hejjar på, men Ronnie kanske, för tjejerna tål jag inte riktigt ;)




Kommentarer
Sofia & Märta

Stackars lilla juni... Sonjas katt blev också biten men hon tappade svansen. Hoppas juni mår bättre snart....

Jag är glad att Josefin inte vann, hennes tårta såg ut som skit :)

Svar: Ja! Nu mår hon bättre :) Vad hemskt att den tappade svansen!!
elleminem.blogg.se

2012-11-23 @ 06:30:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0